Dobno mješovite skupine ne predstavljaju novu ideju, jer je već u 19. stoljeću poznata pedagoginja Maria Montessori uvodila taj oblik organizacije u vrtiće. Dobno mješovite skupine su one skupine u kojima je dobna razlika među djecom veća od jedne godine.
Već dulji niz godina mijenja se ideja vrtića kao „odgojno-obrazovne institucije“ u ideju vrtića kao „dječje kuće“. Vrtić kao dječja kuća podrazumijeva obiteljsku atmosferu topline, prihvaćenosti i slobode, nasuprot hladnoći i krutosti institucije. Između ostalog, važna karakteristika obitelji jest dobna različitost njezinih članova, a baš je to karakteristika koja obitelj obogaćuje i čini mjestom sigurnosti i međusobnog učenja, rasta i razvoja.
Kada je riječ o mješovitoj skupini, česta je bojazan roditelja da će za mlađe dijete sadržaji biti prezahtjevni, obzirom da u grupi borave i starija djeca. Istovremeno, roditelji starije djece strahuju da će sadržaji njihovoj djeci biti prejednostavni i da će se ona morati konstantno prilagođavati mlađima.
No, u mješovitoj skupini i mlađa i starija djeca „profitiraju“. Mlađa djeca lakše i brže prihvaćaju i sudjeluju u novim aktivnostima dok su starija odvažnija u izražavanju svojih stavova i ideja, brižni su prema mlađima, a pokazivanjem onoga što mogu učvršćuju svoje samopouzdanje.
Brojne su dobrobiti dobno mješovitih skupina, nabrojimo neke od njih:
Može se zaključiti kako dobno mješovite skupine pozitivno djeluju na razvoj i mlađe i starije djece i to na spoznajni, socio-emocionalni razvoj i kompleksnost igre. Djeca postaju osjetljivija na potrebe drugih te fleksibilna u načinu komunikacije. Potiče se razvoj prosocijalnog ponašanja, a broj konfliktnih situacija u tim je skupinama manji.
Poštujući individualne potrebe svakog djeteta, mješovita odgojna skupina je jedna vesela i raznolika dječja zajednica!
Pripremila: Barbara Miletić, psihologinja
Literatura:
http://www.istrazime.com/djecja-psihologija/mjesovite-skupine-u-djecjim-vrticima/
https://repozitorij.ffos.hr/islandora/object/ffos%3A2322/datastream/PDF/view
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali |